Keuze voor het juiste marketing & sales bureau een uitdaging?

In de “jungle” van marketingbureaus en sales trainers is het voor de meeste ondernemers moeilijk de juiste keuze te maken voor een partner. Veel organisaties hebben een deskundige en betrouwbare partner nodig voor hun uiteenlopende commerciële behoeften. Het groeiend aantal bureaus maakt het kiezen voor de juiste partner een uitdaging. Het kiezen voor de juiste commerciële partner is een belangrijke basis voor de doelstellingen van jullie organisatie. Een verkeerde keuze kan gevolgen hebben voor het budget maar vooral de branding negatief beïnvloeden.

Waar moet je op letten?

Als eerste is het belangrijk vast te stellen welke doelen je wilt bereiken en in welke markten. Wat wil ik bereiken met de inzet van mijn budget en energie bij mijn doelgroepen?

Gaan jullie een nieuw product introduceren? Hebben jullie een meetbaar doel? Moet de organisatie beter vindbaar zijn via Google en zoeken jullie een optimalisatie van de zoekresultaten via zoekmachines, SEO (Search Engine Optimization). Zoeken jullie een partner op het gebied van online marketing, social mediacampagnes, SEA (Search Engine Advertising), Grafisch ontwerp, integrale aanpak marketing en sales etc.

Als dit helder is en duidelijk is waar voor jullie voor staan en naar toe willen dan maakt dat de keuze voor juiste partner eenvoudiger.

DNA-match tussen klant en bureau

Er zijn digitale bureaus die zich uitsluitend richten op online marketing. Digitale marketing verwijst naar elk type marketing dat plaatsvindt op een digitaal platform. Vaak hebben zij geen ervaring met billboards, vakbladen of radioreclame. Binnen de digitale bureaus zijn er zelfs enkele die zich richten op een specifieke niche zoals social media, performance marketing of SEO. Search Engine Optimization of SEO is het optimaliseren van uw website en de inhoud ervan om uw kansen op weergave op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines te vergroten. Dus als jullie bedrijf alleen ondersteuning nodig heeft op een bepaald gebied, dan is een gespecialiseerd bureau wellicht een goede keuze. Dan zijn er de fullservicebureaus, die veel specialisten in dienst hebben. Voor bedrijven heeft dit als voordeel dat één bureau de gehele marketing en sales aanpak kan uitvoeren. Jullie zijn de dirigent en het bureau zorgt voor de uitstraling maar vooral de consistentie in de communicatie uitingen, zowel digitaal maar ook in de sales gesprekken. Communicatie is tweerichtingsverkeer. Om een ​​gezonde relatie te laten bestaan ​​en te laten bloeien, moet een goed bureau vooral luisteren. Oprechte interesse in jullie organisatie en de branche maar vooral de klanten van de klant. Communicatiecampagnes die aanslaan, goede website, gemotiveerde verkopers zijn het resultaat van een intensieve samenwerking, zichtbaar, vindbaar en vertrouwd. Van de ZZP’er tot mega-bureaus met kantoren over de hele wereld en met veel specialisaties, de keuze kan echt lastig zijn. Jullie keuze voor een bureau kan ook worden beïnvloed door jullie budget, hoeveelheid middelen en andere persoonlijke voorkeuren.

Wat is een geïntegreerd bureau?

Het oorspronkelijke reclamebureau bestaat eigenlijk niet meer. Op dit moment zie je steeds meer geïntegreerde marketingbureaus. Hun aanpak is holistisch en zij kunnen een merk bouwen via alle marketing en sales kanalen zonder zich te beperken aan een oplossing. Met één aanspreekpunt krijgt jullie merk de aandacht en boost met als resultaat meer omzet en nieuwe klanten. Bij de beoordeling van jullie favoriete bureau spelen gewenste omzetgroei en überhaupt de wens en behoefte om de organisatie, producten en diensten naar een hoger niveau te tillen een cruciale rol.

Het Brandwings Marketing & Sales as a Service-model zorgt ervoor dat jullie alles uit het bedrijf halen met onze integrale aanpak. Of het nu gaat om social media, website/shop support, Google Ads of events: het is net alsof je een eigen marketing en sales afdeling hebt. En dit alles voor een vast maandelijks bedrag met maximale controle over het budget. Geen fan van abonnementsmodellen? We kunnen ook klassiek, projectmatig werken. Nieuwe website nodig? Wilt u een Google Ads-campagne voeren? Wil je een specifieke social mediacampagne lanceren? Of een resultaatgerichte sales training?

Neem contact op met Brandwings >

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn

Bekijk ook onze andere blogs