Een doorbraak in de medische sector

Met de explosieve groei die social media in de afgelopen 10 jaar heeft doorgemaakt is de manier veranderd waarop mensen naar elkaar kijken. Hoe iemand eruit ziet en zich presenteert speelt daarbij een steeds belangrijkere rol. Zo is uit onderzoek gebleken dat het aantal cosmetische ingrepen tussen 2003 en 2021 is gestegen van 30.000 behandelingen per jaar naar ruim 600.000. Toch heeft deze sterke groei ook een keerzijde op de kwaliteit van de behandelingen. Veel artsen maar ook particulieren springen op deze vraag in en beginnen een eigen praktijk zonder veelal over de juiste kennis te beschikken. Hierdoor belanden veel patiënten in een speciale polikliniek in het Erasmus MC in Rotterdam waar een wachttijd van meerdere maanden geldt. Gelukkig is er een bedrijf dat werkt aan een oplossing.

Cutaneous Facial Ultrasound is een bedrijf wat in 2019 door dr. Peter Velthuis en dr. Leonie Schelke is opgericht met als doel de professionele ontwikkeling in cosmetische behandelingen te verbeteren. Zij zijn werkzaam in de polikliniek in het Erasmus MC in Rotterdam en zien een toename van het aantal complicaties. Tot 2015 was het toegestaan om permanente fillers te gebruiken en met de jaren beginnen deze permanente fillers zich te verplaatsen wat resulteert in complicaties. Samen met de toename van het aantal behandelingen die niet correct worden uitgevoerd zorgt door voor alleen maar meer problemen. Cutaneous zet zich daarom in om de kwaliteit in de medische sector te verbeteren en gebruikt daarvoor speciale ultrasound apparatuur waarmee onder de huid kan worden gekeken. Deze apparatuur wordt geleverd door onder andere Philips, General Electric (GE) en Clarius.

Begin 2020 is Brandwings benaderd om te helpen met het ontwikkelen van e-learnings en het organiseren van internationale cursussen voor Cutaneous. Daarbij is een geheel vernieuwde website opgezet met een geïntegreerd e-learningplatform, zijn social media kanalen opgezet en gerichte marketingcampagnes gestart. Waar Cutaneous klein begon, is het bedrijf inmiddels uitgegroeid tot een entiteit met circa 30 verschillende e-learnings met honderden uren aan videomateriaal en worden er circa 20 cursussen per jaar georganiseerd in onder andere Europa, Australië, Noord- en Zuid-Amerika en Canada.

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn

Bekijk ook onze andere blogs