Hoe zorg je voor tevreden medewerkers?

Het is belangrijk dat creativiteit, planning en timing een belangrijkere rol gaan spelen binnen organisaties. Marketing, verkoop en customer service is de driehoek die hierin een cruciale rol heeft. We hebben nu te maken met een nieuwe sales (marketing) funnel, één die wat langer en dynamischer is geworden. We kijken naar verschillende fasen waarin bewustwording onder potentiële klanten en partners een belangrijke strategische rol heeft gekregen.

Waar vroeger de klant pas binnenkwam wanneer hij klaar was voor een aankoop, komt hij nu al binnen wanneer hij juist op zoek is naar informatie. Hij zoekt naar een oplossing. Organisaties hebben er een nieuwe rol bij gekregen: die van de kennisdeler. En dat vraagt om content.  Kwalitatieve, vindbare content met een educatief en oplossingsgericht karakter. Sales-, marketing- en customer serviceteams hebben een gemeenschappelijke vriend: de klant.

De grootste fout die marketingmensen, servicemedewerkers dan wel verkopers kunnen maken, is te denken dat ze die klant wel kennen, dat ze dus weten ‘hoe het moet’. Samenwerking is essentieel om de klant “warm opgewonden en geïnteresseerd“ te maken en houden. Veel organisaties zien op tegen deze transitie, omdat ze het idee hebben dat de hele organisatie dan op de schop moet. Nieuwe tools, nieuw personeel, nieuwe investeringen. Een complete reset. Dat zorgt voor onnodige stress en verkeerde keuzes met dure prijskaartjes, het kan namelijk makkelijker en efficiënter.

 

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn

Bekijk ook onze andere blogs