Het nieuwe bloggen

Bloggen is een geweldige manier op nieuwe klanten te winnen!

Elke zelfstandige, MKB-organisatie, Stichting, Start up heeft nieuwe klanten nodig, het liefst regelmatig en automatisch. Veel organisaties hebben een mooie website, vaak gebouwd door organisaties zoals Brandwings. Uit praktijkervaring van Brandwings laat zien dat een prachtige website geen garantie is voor nieuwe klanten of unieke bezoekers. De ruime meerderheid geeft aan geen nieuwe klanten te werven met hun website. Jouw website moet eigenlijk de beste bijdrage leveren aan jouw business. Want in vergelijking met jouw als ondernemer of de medewerkers kan de website; 24 uur per dag, 7 dagen per week werken. Hij heeft geen vakantie nodig, wordt nooit ziek en kan regelmatig nieuwe klanten binnenhalen. Zichtbaarheid middels een mooie website is de eerste belangrijke stap. Maar hoe ben ik ook vindbaar en daarmee succesvol naar mijn klanten en vooral nieuwe bezoekers?

 

Een blog moet echt unieke en toegevoegde waarde voor de lezer hebben

Sommige bloggers of zelfstandigen zeggen: “Nee, dat is uitgesloten. Ik geef mijn kennis niet gratis door aan anderen”. Het grappige is dat dat precies is wat werkt. Het is geven en nemen, de wet van wederkerigheid. Deel de relevante praktijkervaring in jouw blog en deel deze met de grote wereld. Je kunt jezelf positioneren als een expert en contact houden met je lezers. Laat dus zien dat je jouw vak goed verstaat en schrijf inhoud van hoge kwaliteit die echt helpt. Als je blogpost geweldig is, wordt deze gedeeld en krijgt je ook reacties. Met een blog verdien je niet meteen geld en moet ook niet je hoofddoel zijn. De lezers merken dat snel genoeg en haken onmiddellijk af. Sommige blogs zien eruit als volgepakte websites met reclamebanners en alles met gelieerde links. Je merkt al snel dat men er alleen geld mee wilt verdienen.

Met hoogwaardige artikelen bouw je vertrouwen op

Als er regelmatig goede artikelen op jouw blog pagina verschijnen en op sociale netwerken worden gedeeld, wordt je keer op keer gezien. Daarmee kan je een groot bereik en vertrouwen opbouwen. Dit levert je uiteindelijk meer nieuwe klanten of leden op via jouw blog. Want als je erin bent geslaagd vertrouwen onder jouw lezers op te bouwen, zal dit het uiteindelijke verkoopproces verkorten. Bij wijze van spreken; hoef je jezelf amper voor te stellen, omdat de bezoekers van jouw blog al enigszins geïnformeerd zijn en weten met wie ze te maken hebben.

 

Vergroot vindbaarheid en daarmee het succes!

Google houdt van websites met regelmatig nieuwe inhoud. Een blogpagina is hiervoor de perfecte oplossing en daar kun je altijd nieuwe artikelen plaatsen. En als jouw concurrenten geen blogs hebben, is dat nog een extra goede reden om jouw eigen blogs te maken en het liefst op een aparte blogpagina op de website. Zo heb je altijd nieuwe content in vergelijking met je concurrentie en heb je een duidelijk voordeel als het gaat om een ​​betere ranking op Google. Als je al meerdere contacten of relaties hebt op sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Google Plus, Instagram, … dan zou je je artikelen daar automatisch moeten delen.

 

Voeg zoektermen toe in jouw blogs

Eerst en vooral moet je blogs voor mensen schrijven om er nieuwe klanten mee te winnen. Maar je moet ook rekening houden met de algoritmes van Google. Sommigen zijn van mening dat je gewoon alle zoektermen, de zogenaamde trefwoorden, zoveel mogelijk opschrijft. Maar dan leest de tekst meestal slecht en kan grammaticaal een uitdaging zijn. Dit soort blogs vol met zoektermen werkten misschien in het verleden, maar nu past Google heel andere algoritmes toe en dit is een continu proces. Gebruik de zoekwoorden daarom zeer spaarzaam. Met een zoekwoorddichtheid van ca. 10% heeft Brandwings goede ervaringen. Als jouw artikel door de bezoekers wordt gelezen en zij niet meteen wegklikken, dan zijn dit positieve gebruikerssignalen die veel invloed hebben om beter te worden gevonden.

 

Schrijf regelmatig nieuwe inhoud en blijf actueel

Uit een recent onderzoek van Brandwings blijkt dat veel websites niet up to date zijn met hun nieuws op de website. Als je op de blogpagina of op nieuws klikt dan is dat vaak teleurstellend. Het menu-item heet Nieuws en het laatste artikel is bijvoorbeeld meer dan 3 jaar geleden. Dit wordt niet goed ontvangen door bezoekers. Bestaat het bedrijf of organisatie nog steeds? Is er de afgelopen jaren niets nieuws gebeurd? Dit zijn vragen die zeker door de geest van de bezoeker gaan. Schrijf daarom altijd nieuwe artikelen zodat je ook via je blogs nieuwe klanten kunt winnen. Vervolgens laat het de bezoeker zien dat je altijd op de hoogte bent van nieuwe ontwikkelingen en inspeelt op de actualiteit.

 

Brandwings schrijft blogs voor haar klanten binnen de dienst Brand Marketing

Brandwings heeft voor een groot aantal en diverse organisaties websites en webshops gebouwd. In een aantal klantcases heeft Brandwings zelfs de huisstijl ontwikkeld en de audiovisuele uitstaling verzorgt; zoals bijvoorbeeld drone opnames, 360 graden beelden etc. Dat is goed voor de zichtbaarheid, maar niet alleen dat is van belang ook de vindbaarheid. Brandwings schrijft regelmatig voor haar klanten blogs met hoge toegevoegde waarde voor de doelgroep binnen de branche waar men actief is. Door de jarenlange ervaring en met name kennis van de Google algoritmes, zorgt Brandwings voor een hoge vindbaarheid. Als de doelgroep jou kent en een positieve indruk heeft van de onlineactiviteiten dan zal dit in het verkoopproces absoluut gaan helpen. Binnen de dienst Brandboost zorgen we dan voor de juiste verkoop aanpak en daarmee het succesvol winnen van nieuwe klanten, leden en donateurs. Online ligt al het fundament en daarmee het juiste “commerciële klimaat” voor succes. Benieuwd naar de diensten van Brandwings en onze werkwijze, neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

 

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn

Bekijk ook onze andere blogs