De symboliek van de uil

De waakzame soldaat
De uil is een bijzonder nachtdier die met zijn grote ogen waakt in het donker en symbool staat voor de ‘waakzame soldaat’ die in de oudheid ’s nachts zijn oren en ogen open moest houden. Maar in welke opzicht sluit dit aan bij de visie van Brandwings? In deze blog vertellen we je aan de hand van het perfecte gezichtsvermogen, het scherpe gehoor, de 360 graden blik en scherpe klauwen meer over de geschiedenis van de uil en waarom deze aansluit bij onze manier van denken.

Het perfecte zicht
In de grafische weergave van de uil vallen vooral de grote ogen op. Vaak worden de kringen rond de ogen vervangen door een bril wat zorgt voor een wijze en geleerde blik. De uil heeft dankzij deze grote ogen een extreem goed gezichtsvermogen zowel overdag als in het donker. Het feit dat de uil een uitstekend zicht heeft in het donker, heeft ervoor gezorgd dat van oudsher de uil geassocieerd wordt met helderziendheid. Met name in de Griekse mythologie was de uil sterk vertegenwoordigd. Brandwings is namelijk ontstaan vanuit jarenlange ervaring op het gebied van marketing en sales waarbij de noodzaak om het anders te doen steeds sterker is geworden door het groeien van onze ‘kennis’ en ‘wijsheid’.

IJzersterk gehoor
Een tweede eigenschap van de uil is het goede gehoor. In complete duisternis is de uil in staat om de meest zachte geluiden op te vangen. Hij ziet wat anderen niet zien en is desondanks een onzichtbare toeschouwer in het duister. Dankzij de schutkleur blijft de uil namelijk goed verscholen in zijn natuurlijke omgeving. Geduldig wacht de uil op het juiste moment om toe te slaan. Doordat de uil bovendien in staat is om geruisloos te vliegen, kan hij op doeltreffende wijze zijn prooi plotseling te pakken krijgen. Deze berekendheid past ook erg goed binnen onze filosofie. Je kunt namelijk ergens direct op springen maar zonder er eerst goed over na te denken en er op voorbereid te zijn is de kans op mislukking behoorlijk groot. Zoals je kunt lezen in onze klantcases is elk project uniek en kun je projecten niet standaardiseren. Door goed te luisteren ben je op alles voorbereid en bereik je het beste resultaat.

360 Graden beeld
Naast dat de uil perfect in staat is om met zijn bijzondere ogen prooien van grootte afstand in het donker te zien en te horen, is de uil ook in staat om zijn kop 360 graden te draaien zodat hij alles kan overzien. Deze vergelijking is goed van toepassing op de aanpak van onze marketing en sales professionals. Wij willen graag de gehele commerciële situatie overzien van onze opdrachtgevers en op deze wijze ook concreet onze aanpak bepalen. 360 graden beeld, blinden vlekken bepalen, latente zaken manifest maken en met zo min mogelijk “gedoe” op het doel af gaan. In onze aanpak passen we alle kennis en kunde toe om de echte drijfveren van de klanten van onze klanten te achterhalen. Daarbij gaan we niet zomaar te werk, maar analyseren wij de specifieke klantsituatie en bepalen we een degelijke duurzame aanpak.

Commerciële klauwen en vleugels
Mensen zien de uil vaak als een zachtaardig beestje maar wat veel mensen niet weten is dat de uil beschikt over zeer scherpe en sterke klauwen. De uil kan daarmee doelgericht zijn prooi benaderen en vangen. Wanneer Brandwings onze ‘klauwen’ in een klantvraag heeft gezet, laten we niet meer los en voelen ons vanaf dag 1 zeer betrokken. Het commerciële succes van onze opdrachtgevers zien wij als een gezamenlijke verantwoordelijkheid. De gespreide vleugels staan symbool voor alle diensten en partners van Brandwings en moeten het vertrouwen geven voor een vertrouwde samenwerking. De modulaire opbouw van onze diensten en ons uitgebreide netwerk geven onze klanten toegang tot een zeer breed palet aan diensten met slechts één contactpersoon die alles overziet. Kortom, de eigenschappen van de uil zitten diep verwezen in ons DNA waarbij wij met een doelgerichte aanpak, een dosis kennis en ervaring en een objectieve blik, de wensen vervullen van onze klanten met als doel groei en continuïteit.

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn

Bekijk ook onze andere blogs